1. ÖGEBTÖ- (Öğrenme Güçlüğü Erken Belirtiler Tarama Ölçeği)

 

Öğrenme Güçlüğü Erken Belirtiler Tarama Ölçeği (ÖGEBTÖ) , öğrenme güçlüğü davranışlarını sergileyen 4-6 yaşlar arasındaki çocukların değerlendirilmesini ve öğrenme güçlüğü riskinin ortaya konulmasını amaçlayan gelişimsel bir ölçme aracıdır.

 

Eğitimi Alan Öğretim Üyesi

-Dr. Öğr. Üyesi Fadime İŞCEN KARASU

-Dr. Öğr. Üyesi Didem KAYAHAN YÜKSEL

-Arş. Gör. Emine Seçil KARAMUKLU

 

 

 

2. SOBAT-II - (Sesli Okuma Becerisi ve Okuduğunu Anlama Testi)

 

SOBAT, özel öğrenme güçlüğü (disleksi) olan veya hiç tanı almamış olsa bile okumada güçlük yaşayan 7-14 yaş arası çocukların okuma becerilerini değerlendirmek için geliştirilmiş standart bir sesli okuma testidir.

 

Eğitimi Alan Öğretim Üyesi

-Dr. Öğr. Üyesi Fadime İŞCEN KARASU

-Dr. Öğr. Üyesi Didem KAYAHAN YÜKSEL

-Arş. Gör. Emine Seçil KARAMUKLU

 

 

 

3. DEM-OKU - (Disleksi Eğitim Müdahaleleri- Okuma)

 

Disleksi Eğitim Müdahaleleri - Okuma (DEM-OKU) özel öğrenme güçlüğü/disleksi tanısı almış ve/veya disleksi riski olan öğrencilerin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeye yönelik olarak geliştirilmiş bilimsel kanıta dayalı pek çok uygulamayı içeren çok adımlı bir müdahale programıdır. Program kapsamında Öğrenci ve Öğretmen Çalışma kitapları kullanılmakta ve etkinlik materyalleri ile öğrencilerin okuma becerileri desteklenmektedir.

 

Eğitimi Alan Öğretim Üyesi

-Dr. Öğr. Üyesi Fadime İŞCEN KARASU

-Dr. Öğr. Üyesi Didem KAYAHAN YÜKSEL

-Arş. Gör. Emine Seçil KARAMUKLU

 

 

 

4. PREP-MATH - (Türkçe Math Uygulayıcı Protokolü)

 

Türkçe MATH kreşte okuyan çocuklardan başlayarak ilkokulun ilk yıllarında okuyan çocuklar için tasarlanmıştır. Normal gelişim gösteren ve matematiksel öğrenme güçlüğü (diskalkuli) geliştirme riski altında olan çocuklar için eğitim müfredatı ile bütünleştirilebilir.

 

Eğitimi Alan Öğretim Üyesi

-Dr. Öğr. Üyesi Fadime İŞCEN KARASU

-Dr. Öğr. Üyesi Didem KAYAHAN YÜKSEL

 

 

 

5. TÜRKÇE-PREP - (Okuma Güçlendirme Programı)

 

Türkçe PREP programı okuma,anlama ve anlamlandırma süreçlerinde problem yaşayan,ilkokul çağına gelmiş ancak yaşına uygun beklenen okuma performansını göstermeyen çocuklar için geliştirilmiş bir güçlendirme programıdır. 

 

Eğitimi Alan Öğretim Üyesi

-Dr. Öğr. Üyesi Fadime İŞCEN KARASU

-Dr. Öğr. Üyesi Didem KAYAHAN YÜKSEL

 

 

 

6. OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARDA DUYU-MOTOR SORUNLAR VE MÜDAHALE YÖNTEMLERİ

 

Otizm spektrum bozukluğunun teşhis ölçütleri motor becerileri kapsayan yetersizlikler içermemesine rağmen, yapılan araştırmalar OSB tanısı almış çocukların motor gelişiminde gecikmeler ve motor performans testlerinde akranlarına kıyasla gerilikler yaşadıklarını göstermiştir. Motor programlar OSB’li çocukların hareket kapasitesini arttırma, sosyal etkileşim fırsatı sağlama, tekrarlı/yinelenen hareketleri azaltmada bir fırsat sağladığı yapılan araştırmalarda ulaşılan veriler arasındadır.

 

Eğitimi Alan Öğretim Üyesi

-Dr. Öğr. Üyesi Didem KAYAHAN YÜKSEL

-Arş. Gör. Emine Seçil KARAMUKLU

 

 

 

7. TÜRK İŞARET DİLİ I- II. SEVİYE

 

Dilsel ve işitsel yetisini kullanamayan sağır ve dilsiz bireyler kendi aralarında iletişim kurmak için el hareketleri ile mimiklerini kullanırlar. Jestlerle ve mimiklerle yapılan bu işaretlerin tümüne işaret dili denir. Bu yolla verilen eğitime ise İşaret Dili eğitimi denir.

 

Eğitimi Alan Öğretim Üyesi

-Arş. Gör. Emine Seçil KARAMUKLU